Prečo Pokémoni ovládnu svet

13. 7. 2016 22:01

Možno nadpis nie je úplne bulvárne chytľavý, ale nie je ďaleko od pravdy. V skutočnosti, možno by bolo na mieste napísať, že Pokémoni a nová hra pre smartfóny Pokémon GO už svet ovládli a zmenili. A to aj napriek tomu, že dielo od Niantic a Pokémon company je zatiapokemon_pikachuľ stále len vo fáze verejného testovania (v. 0.29.0) a mala by byť dostupná len v Austrálii, na Novom Zélande a v USA.

To, že by mala byť geograficky obmedzená na určité územie, ale nie je, dokazujú správy o tisícoch (a možno už miliónoch) ľudí, ktorých Pokémon GO úplne posadol. Aj na Slovensku sú už stovky hráčov. Návod ako si stiahnuť Pokémon GO na Slovensku hneď teraz a tip ako začínať s Pikachuom namiesto Bulbasaura, Squirtla alebo Charmandera  a ako šetriť dáta aj baterku nájdete tu.

Malé príšerky z Japonska zažívajú po mnohých úspešných rokoch ešte úspešnejší comeback. V období 20. výročia zrodenia prichádzajú na smartfóny, aby otvorili dvere novému spôsobu hrania na mobilných zariadeniach tak, ako v polovici 90. rokov otvorili dvere vo svete kreslenému filmovému žánru anime.

Tak čím to je, že z ničoho nič pobláznili toľko ľudí a atakujú rebríčky sťahovanosti a používanosti?

  • Rozšírená realita (augmented reality): na poli smartfónových hier nie je rozšírená realita nejakou horúcou novinkou. Už v roku 2013 sme mali možnosť chytať duchov v hre Ghostbusters: Paranormal blast. Že ju nepoznáte? Niet divu. Asi predbehla svoju dobu. Smartfóny zlepšili svoje fotoaparáty a displeje, pridal sa chytľavejší svet – predsalen, pre porovnanie, na Facebooku je 2,9 mil. fanúšikov Ghostbusters, ale 6,7 mil. fanúšikov Pokémonov. Ghostbusters, sorry, ale Pokémoni prišli s lepším koktejlom a trafili ten správny čas.
  • Nehrajú len starí: Pokémoni chytili za srdce prakticky celú generáciu Millenials. Tí starší z nich stihli len nedávno vyrásť, mladší súrodenci len nedávno podedili kartové hry a staré Game Boye. Všetci do 35 Pokémonov dôverne poznajú, majú smartfóny a majú radi nové technológie. Či už z nostalgie, preto, že sú zarytí fanúšikovia alebo zo zvedavosti ako funguje rozšírená realita v praxi, mnohí si appku nainštalovali. A podľa feedbackov na sociálnych sieťach ju tak skoro neodinštalujú.
  • Núti ľudí k pohybu: nemalo by to byť práve naopak? Donedávna bol sen heavy gamerov sadnúť na gauč alebo do chládku, do ruky konzolu/Steam/tablet/smartfón a už len chill. Niantic a Pokémon company však priravili hru na začiatok leta, kedy sa ľudia prirodzene zdržujú pri fontánach, riekach, v parkoch a na terasách reštaurácií a barov. A pripravili pre ľudí o dôvod viac ísť von. Pár dní dozadu by to nikoho ani nenapadlo, dnes všetci behajú so smartfónmi od PokéStopu k PokéStopu, od Gymu ku Gymu. Well played, Pokémon GO.

Pomaly by neprešla hodina, aby sociálne siete nepriniesli o Pokémon GO nový vtip – tie najlepšie nájdete tu, zaujímavosť alebo senzáciu. A pritom hra ešte poriadne ani nevyšla a je len vo fáze testovania! Stále jej chýbajú mnohé funkcie ako plne funkčný Shop (občas je problém s načítaním), výmena Pokémonov medzi hráčmi, alebo samotné pridávanie “priateľov” a komunikácia medzi nimi v rámci hry.

Po niekoľkých odkladoch sú Pokémon GO konečne tu a všetci sú plní očakávaní (ako napr. svetové burzy – akcie Nintenda za 3 dni vzrástli o 53 %!). Vyzerá to tak, že Pokémoni očakávania len naplnia. Ná záver pár grafov, ktoré potvrdzujú, že sa deje niečo ozaj veľké:

pokemon_katie_youporn

 

3 najpopulárnejšie veci posledné dni:

  1. Pokémoni ?
  2. Sex (Pokémoni sú viacej vyhľadávaní, sorry letné romance, treba ich chytiť všetkých!) ?
  3. Láska (Pokémon GO bola hneď po vydaní nainštalovaná na viac Android zariadení ako Tinder) ?